راهکارهای خانگی برای کوچک کردن بینی

بروز شده در درباره زیبایی (8 دقیقه مطالعه)
راهکارهای خانگی برای کوچک کردن بینی

مدتی است که روش‌های طبیعی کوچک کردن بینی، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. کیست که زیبایی را دوست نداشته باشد؟! بدیهی است که بانوان هم درست مانند آقایان عاشق زیبایی هستند. امروزه، بسیاری از افراد، چهره ستارگان سینما و مدل‌های معروف را الگوی زیبایی قرار می‌دهند. در این میان، بینی نخستین بخشی است که اغلب افراد به آن توجه می‌کنند.

واقعیت این است که این عضو به واسطه قرار گرفتن در مرکز صورت، نقش قابل توجهی را در تناسب چهره ایفا می‌کند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که از بینی خود دل خوشی ندارند، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

خبر خوب این است که کوچک کردن بینی به طور طبیعی یک افسانه نیست. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های کم هزینه، آسان و عملی نظیر ترفندهای آرایشی، روش‌های خانگی یا حتی با کمک یوگای صورت، این خواسته خود را به واقعیت تبدیل کنید. البته، با استفاده از جراحی هم می‌توان بینی را کوچک کرد؛ با این حال، انجام این کار مستلزم صرف هزینه و تحمل درد و مراقبت‌های ویژه بسیاری است. بنابراین، بهتر است ابتدا روش کوچک کردن بینی به طور طبیعی را امتحان کنید.

آشنایی با چند روش برای کوچک کردن بینی به طور طبیعی

واقعیت این است که فرم و اندازه بینی، به شکل قابل توجهی بر زیبایی چهره تأثیر گذار است. اغلب افرادی که دارای بینی بزرگ یا برجسته هستند، همواره به دنبال راهی می‌گردند تا بتوانند بینی خود را کوچک‌تر نشان دهند.

امروزه، وب سایت های فراوانی وجود دارند که راه‌کارهای مختلفی برای کوچک کردن بینی را به مخاطبان خود پیشنهاد می‌دهند. برخی از راه حل‌های ارائه شده، آسان و بی خطر بوده و تعدادی از آن ها پر هزینه، دشوار و خطرناک هستند. از میان روش‌های پر طرفدار و در عین حال، پر مخاطره می‌توان به رینوپلاستی (rhinoplasty) اشاره کرد. در این روش هم مثل همه انواع راه‌کارهای توأم با جراحی، بیمار بیهوش شده و بخشی از غضروف و بافت بینی برداشته می‌شود. حال، این سوال مطرح می‌شود: در مواردی که امکان کوچک کردن بینی به طور طبیعی وجود داشته باشد، چرا باید از روش جراحی استفاده کنید؟

موارد زیر، از بهترین روش‌های خانگی و ایمنی هستند که با استفاده از آن ها می‌توانید فرم بینی خود را تغییر دهید:

کوچک کردن بینی با یخ

کوچک کردن بینی با یخ از ساده‌ترین روش‌های خانگی به شمار می‌رود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از فرم بینی خود رضایت ندارند، بهتر است قبل از انجام هر کار دیگری از روش‌های خانگی استفاده کنید. اما سوال این است که کوچک کردن بینی با یخ واقعا امکان پذیر است؟ پاسخ این پرسش مثبت است.

کوچک کردن بینی با یخ

استفاده از یخ یه عنوان یکی از ساده‌ترین روش‌های کوچک کردن بینی به طور طبیعی شناخته می‌شود. برای انجام این کار، کافی است یک تکه یخ را درون پارچه تمیزی بپیچید و آن را برای مدت چند دقیقه بر روی بینی خود قرار دهید. دقت کنید که از هر چند ثانیه یک بار باید جای یخ را تغییر دهید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید. بعد از مدتی، شاهد تغییر حالت بینی خود خواهید بود. سرما و کمپرس یخ در کاهش تورم تأثیر گذار است. همین امر باعث ایجاد تغییر در حالت و فرم ظاهری بینی خواهد شد.

کوچک کردن بینی با آب لیمو

آبلیمو به عنوان یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای کوچک کردن بینی و تغییر شکل آن شناخته می‌شود. البته، کسب نتیجه مطلوب با استفاده از این روش به صرف زمان قابل توجهی نیاز دارد. با این حال، به کار بردن مداوم آب لیمو بر روی بینی می‌تواند به تدریج آن را کوچک‌تر کند.

کوچک کردن بینی با آبلیمو

کوچک کردن بینی با استفاده از زنجبیل

زنجبیل از قابلیت کاهش دادن اسیدهای چرب در کل نواحی مختلف بدن برخوردار است. بنابراین، استفاده از زنجبیل می‌تواند در کوچک کردن بینی تأثیر گذار باشد. در این درمان خانگی از پودر زنجبیل استفاده می‌شود. برای انجام این کار، کافی است پودر زنجبیل را با آب ترکیب کرده و خمیر به دست آمده را بر روی بینی خود بمالید. برای به دست آوردن نتیجه دلخواه، لازم است این کار را به طور مرتب انجام دهید.

توجه داشته باشید که مالیدن خمیر حاوی زنجبیل بر روی بینی با احساس سوزش توأم خواهد بود. دقت کنید، اگر سوزش پوست موجب ناراحتی شما شده و غیرقابل تحمل باشد، لازم است هر چه سریع تر بینی خود را با آب سرد شستشو داده و ماسک زنجبیل را تمیز کنید. برای کاهش این احساس، باید از پودر زنجبیل کم‌تری استفاده کنید.

کوچک کردن بینی با خمیر دندان

در نهایت تعجب، استفاده از خمیر دندان می‌تواند در کوچک کردن بینی تأثیر گذار باشد. خمیر دندان محصولی است که در هر خانه‌ای یافت می‌شود. همین امر باعث می‌شود که انجام این روش برای همه امکان پذیر باشد.

برای انجام این درمان خانگی کافی است یک قاشق چای خوری خمیر دندان را با یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و آب ترکیب کنید. ماده حاصله را روی بینی بمالید تا کل بینی را بپوشاند. سپس، در حدود پانزده دقیقه منتظر بمانید و پس از آن صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. مراقب چشمان خود باشید. در مرحله بعد، یک تکه پارچه نخی یا کتانی را به سرکه سیب آغشته کرده و چند ثانیه روی بینی خود قرار دهید. پس از گذشت مدت زمان لازم، صورت خود را دوباره با آب سرد بشوئید. تا کسب نتیجه دلخواه، این کار را به طور مرتب و روزانه انجام دهید. استفاده از خمیر دندان یکی از موثرترین درمان‌های کوچک کردن بینی با روش طبیعی به حساب می‌آید.

تمرکز بر سایر قسمت‌های صورت

تمرکز بر سایر بخش‌های صورت ایده زیرکانه ای است که باعث می‌شود باقی اعضای چهره شما توجه بیننده را به خود جلب کند. از آن جا که بینی در وسط صورت قرار دارد، به سرعت نظر سایرین را به خود جلب می‌کند. بنابراین، برجسته کردن دیگر قسمت های صورت به شما کمک خواهد کرد تا توجه طرف مقابل را از بینی خود منحرف کنید.

به عنوان مثال، خانم‌ها برای انجام این کار می‌توانند از رژلب های براق یا پر رنگ استفاده کنند. توجه داشته باشید، منظور این نیست که باید از آرایش سنگین و غلیظ بهره ببرید. یک آرایش طبیعی و زیبا کافی خواهد بود. به خاطر داشته باشید که استفاده از سایه در ناحیه زیر چشم نیز موجب جلب توجه به مرکز صورت یعنی بینی خواهد شد. همین امر درباره سیاهی یا کبودی طبیعی دور چشم هم صدق می‌کند. بنابراین، لازم است برای پوشاندن تیرگی زیر چشم از کانسیلر استفاده کنید. دقت داشته باشید که رنگ کانسیلر باید با پوست شما تناسب داشته باشد.

کوچک کردن بینی با استفاده از آرد و چسب

واقعیت این است که با استفاده از آرد و چسب می‌توانید یک بینی مصنوعی به شکل دلخواه برای خود بسازید! برای انجام این کار، به یک قاشق چای خوری آرد، کمی چسب و اندکی رنگ نیاز دارید. توجه داشته باشید که رنگ انتخابی باید با پوست صورت شما تناسب داشته باشد. حالا، می‌توانید این مواد را با هم ترکیب کنید. سپس، مقداری از خمیر به دست آمده را بر روی بینی خود قرار داده، فرم دهید و پس از خشک شدن با لوازم آرایش بپوشانید. این امر، در ایجاد ظاهری طبیعی تر تأثیر گذار خواهد بود.

ورزش کردن از بهترین روش‌های کوچک کردن بینی به طور طبیعی است

ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که به گریم چهره علاقه ای ندارند. بنابراین، احتمالا به دنبال راه‌کار دیگری برای کوچک کردن بینی خواهید بود. در این صورت، به شما پیشنهاد می‌کنیم ورزش صورت و بینی را امتحان کنید. ورزش هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا فرم صورت و بینی خود را بهبود ببخشید. از این جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماساژ بینی

شکل دهی بینی:
کافی است با کمک انگشت سبابه، حفره های بینی را فشار داده و نفس خود را با شدت بیرون دهید. این کار را به صورت مرتب، چند بار در روز انجام دهید و به تدریج، تفاوت را تجربه کنید.

کوتاه کردن بینی:
کافی است انگشت سبابه را روی نوک بینی قرار داده و به آرامی فشار دهید. این تمرین را به صورت روزانه و مکرر انجام دهید.

فرم دادن به بینی:
کافی است لبخند بزنید و در همان حال، با کمک انگشتان، بینی خود را اندکی به سمت بالا فشار دهید. این کار به تقویت عضلات اطراف بینی کمک خواهد کرد. برای کسب بهترین نتیجه، لازم است این تمرین را روزانه 20 تا 30 دقیقه انجام دهید.

یوگا و تنفس عمیق:
یوگا و سایر ورزش‌ها از اصلی‌ترین روش‌های درمان و بهبود مشکلات روحی و جسمی به شمار می‌روند. در این میان، انجام مداوم تمرین‌های تنفسی می‌تواند به فرم دهی بینی کمک کند. تمرین‌های تنفسی شامل دم و بازدم عمیق هستند. به این منظور، لازم است در راحت ترین حالت ممکن بنشینید. سپس، با کمک انگشت، یکی از حفره های بینی را گرفته و با دیگری نفس بکشید. پس از آن، باید حفره بعدی را مسدود کرده و همین کار را حداقل 10 بار در روز تکرار کنید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه، لازم است این کار به طور مرتب و روزانه انجام شود.

حرکت دادن بینی:
کافی است در حالی که به انجام امور مختلف مشغول هستید، بینی خود را حرکت دهید! این کار به تقویت عضلات صورت و فرم دهی بینی کمک می‌کند.

ماساژ بینی:
ماساژ بینی یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند به فرم دهی و کوچک کردن بینی کمک کند. به علاوه، انجام این کار در بهبود یا کاهش سردرد هم موثر خواهد بود. به همین منظور، کافی است با کمک انگشتان و ایجاد حرکات دورانی، ناحیه بینی را از قوس بالا تا نوک آن ماساژ دهید. سپس، می‌توانید همین کار را در طرفین بینی هم تکرار کنید.

گریم

گریم یکی از روش‌هایی است که با کمک آن می‌توان بینی را کوچک‌تر و خوش فرم تر نشان داد. البته، این در صورتی است که کار گریم به خوبی و با رعایت تمام نکات لازم انجام گیرد. برای بهره مندی از یک گریم عالی کافی است مراحل زیر را مو به مو اجرا کنید:

آرایش بینی

استفاده از مرطوب کننده:
ناحیه بینی به واسطه ترشح قابل توجه چربی، یکی از مشکل سازترین بخش‌های صورت به شمار می‌رود. بنابراین، گریم بینی از مهم‌ترین گام های آرایش به شمار می‌رود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، لازم است حداقل هر دو هفته یک بار، با کمک ماسک‌های تمیز کننده یا لایه بردار، پوست صورت و بینی خود را پاک سازی کنید. سپس، به طور روزانه باید از مرطوب کننده استفاده کنید. قبل از انجام گریم یا آرایش هم لازم است پوست صورت و بینی خود را به خوبی شستشو داده و مرطوب کننده بزنید.

زیر سازی:
گام بعدی این است که با استفاده از یک کانسیلر روشن، ناحیه بینی را زیر سازی کنید. زیر سازی پوست باعث می‌شود که ناحیه مورد نظر یک دست شود. برای انجام این کار، کانسیلر کم رنگ تر را روی بینی زده و با کمک براش یا اسفنج به سمت طرفین بینی محو کنید.

کانتور کردن:
در مرحله بعد، باید بینی خود را کانتور کنید. برای انجام این کار، لازم است با استفاده از کانسیلر تیره، در دو طرف تیغه بینی خطوط باریکی ایجاد کرده و با کمک اسفنج آرایشی یا براش به آرامی به سمت قسمت بیرونی تیغه بینی محو کنید.

استفاده از هایلایتر:
در مرحله بعدی، می‌توانید از پودر یا استیک هایلایتر استفاده کنید. هایلاتر را باید بر روی قسمت میانی یا تیغه بینی و کمی هم بر روی نوک بینی بمالید. دقت کنید که مقدار هایلایتر نباید زیاد باشد. تنها ایجاد برقی مختصر کافی خواهد بود. بهتر است با کمک یک براش تمیز، هایلایتر را اندکی محو کنید.

کانتور کردن سایر نقاط صورت:
کانتور کردن استخوان گونه و پیشانی به ایجاد سایه روشن های ملایم در نواحی مختلف صورت کمک می‌کند. این امر باعث می‌شود که همه تمرکز بر روی بینی نباشد.

حالا که با این روش‌های کم هزینه و بی خطر آشنایی یافتید، به سادگی می‌توانید از آن ها برای فرم دادن و کوچک کردن بینی استفاده کنید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟