قویترین گیاه دارویی برای لاغری

بروز شده در درباره تناسب اندام (فقط 7 دقیقه مطالعه)
قویترین گیاه دارویی برای لاغری

استفاده از برخی از قویترین گیاهان لاغر کننده مانند فلفل قرمز و دارچین همراه با رژیم غذایی مغذی و فعالیت ورزشی منظم برای لاغری مفید است. همه می‌دانند آنچه در رژیم غذایی خود می‌خورند در چاقی و لاغری موثرند.

ثابت شده است که استفاده از برخی گیاهان و چاشنی‌ها به کاهش اشتها کمک می‌کنند و بر چربی سوزی نیز تاثیر گذارند.

عسل برای لاغری

استفاده از عسل طبیعی به جای قند و شکر در رژیم غذایی برای شیرین کردن دمنوش و غذاها می‌تواند برای لاغری مفید باشد. عسل و آب گرم: نوشیدن آب با عسل می‌تواند به شما در کنترل وزن کمک کند. عسل یک قند طبیعی است که نه تنها منبع کالری سالمی است، بلکه جایگزین شکر و قند مصنوعی نیز است. نوشیدن عسل و آب گرم نه تنها کاهش وزن را تضمین می‌کند، بلکه سلامت دستگاه گوارش را نیز به ارمغان می‌آورد.

دارچین

خواص دارچین برای لاغری از دیرباز مورد توجه بوده است. مصرف منظم دمنوش دارچین و عسل به شکل قابل توجهی در کاهش وزن و بهبود وضعیت سلامت بدن تاثیرگذار خواهد بود. از مهمترین خواص دارچین برای کاهش وزن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب کردن شکم و پهلو
  • کاهش میزان قند خون ناشتا
  • کاهش کلسترول بد و تری‌گلیسیرید
  • تبدیل چربی‌ سفید به چربی‌های قهوه‌
  • کاهش حساسیت به انسولین‌

مصرف ماست و دارچین به شکل قابل توجهی در کاهش وزن و کنترل اشتها تاثیرگذار است. دو فنجان ماست را با نصف قاشق چایخوری پودر دارچین، یک چهارم قاشق چایخوری پودر پاپریکا و یک قاشق چایخوری عسل در دستگاه مخلوط کن ریخته و با هم به خوبی ترکیب کنید.

نوشیدن این خوراکی خوشمزه به مدت یک هفته، هر صبح ناشتا، در بهبود متابولیسم و تنظیم سوخت‌وساز بدن تاثیرگذار بوده و از این طریق، به کاهش وزن کمک می‌کند.

عناب

عناب تازه برای لاغری مفید است. میوه عناب کم کالری است و اصلا چربی ندارد. علاوه بر این، عناب دارای فیبر و پروتئین بالایی هستند. غذاهای غنی از پروتئین و فیبر باعث افزایش سیری می‌شوند و به طور بالقوه به حفظ وزن و لاغری کمک می‌کنند.

 روزانه بین وعده‌های غذایی چند عدد عناب تازه بخورید، این میوه می‌تواند به سرعت شما را سیر کند و از مصرف تنقلات ناسالم بین وعده‌های غذایی جلوگیری کند.

زنیان

پودر زنیان و رازیانه برای کاهش وزن و بهبود هضم غذا مفید هستند. این ترکیب به شما کمک می‌کند سیر بمانید و از انقباضات گرسنگی جلوگیری کنید. پس اگر می‌خواهید لاغر شوید، برای کاهش چربی‌های اضافی شکم، زنیان را امتحان کنید.

دانه‌های رازیانه و زنیان (هر کدام 100 گرم) را جداگانه تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند. اجازه دهید سرد شوند و آن را با هم آسیاب کنید تا مخلوطی به دست آید. این مخلوط را در یک شیشه پر کنید. حالا نصف قاشق غذاخوری از این مخلوط را هر روز صبح ناشتا در یک لیوان آب ولرم بریزید و میل کنید تا از زنيان براي لاغري استفاده کنید.

زنجبیل

زنجبیل ممکن است برای افزایش سوخت و ساز بدن، چربی سوزی، کاهش اشتها و کاهش جذب چربی مفید باشد. دمنوش زنجبیل برای لاغری مفید است. چای زنجبیل به ویژه وقتی با عصاره سایر گیاهان دارویی ترکیب می‌شود برای کاهش وزن و لاغری موثر است.

زنجبیل ادویه‌ای است که از ریزوم گیاه گلدار زنجبیل تولید می‌شود. زنجبیل اغلب در طب سنتی به عنوان یک درمان طبیعی برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها استفاده می‌شود، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

یک بررسی از 14 مطالعه انسانی نشان داد که مکمل با زنجبیل به طور قابل توجهی وزن بدن و چربی شکم را کاهش می‌دهد. بررسی دیگری از 27 مطالعه انسانی، حیوانی و آزمایش همچنین به این نتیجه رسید که زنجبیل ممکن است با افزایش متابولیسم و چربی سوزی به کاهش وزن کمک کند و به طور همزمان جذب چربی و اشتها را کاهش دهد.

غنچه گل محمدی

چربی سوزی از خواص غنچه گل محمدی است. دمنوش غنچه گل محمدی یک سم زدای طبیعی است و برای کنترل وزن و لاغری مفید است. این دمنوش خوش طعم کم کالری است و برای ایجاد احساس سیری موثر است. پس نوشیدن دمنوش گل محمدی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که به دلیل طعم، رنگ زنده و خواص دارویی قوی آن بسیار استفاده می‌شود. بیشتر خواص زردچوبه برای سلامتی به وجود کورکومین نسبت داده می‌شود، یک ماده شیمیایی که به طور گسترده برای اثرات آن بر همه چیز از التهاب گرفته تا کاهش وزن مورد مطالعه قرار گرفته است.

زردچوبه برای لاغری

یک مطالعه روی 44 فرد دارای اضافه وزن نشان داد که مصرف کورکومین دو بار در روز به مدت یک ماه در افزایش چربی سوزی، کاهش چربی شکم و لاغری تا 5 درصد موثر است.

ماست و زردچوبه برای لاغری

یک قاشق چایخوری زردچوبه در ماست یک راه عالی و خوشمزه برای دریافت مواد مقوی روزانه زردچوبه و راه خوبی برای شروع روز است. در طب آیورودا از ترکیب ماست و زردچوبه در موارد کم خونی استفاده می‌شود.

به سادگی یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک فنجان ماست مخلوط کنید. خوردن آن صبح و بعدازظهر، ناشتا با معده خالی توصیه می‌شود، بعد از غروب آفتاب نخورید.

فلفل قرمز هندی

فلفل قرمز نوعی فلفل چیلی است که برای ایجاد طعم تند به بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. فلفل قرمز حاوی ترکیب کپسایسین است که به آن گرمای خاصی می‌دهد و فواید سلامتی بی‌شماری دارد.

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که کپسایسین می‌تواند کمی متابولیسم بدن را افزایش دهد و تعداد کالری‌هایی را که در طول روز می‌سوزانید افزایش دهد.

کپسایسین همچنین ممکن است به کاهش اشتها کمک کند. یک مطالعه کوچک نشان داد که مصرف کپسول‌های کپسایسین باعث افزایش سطح سیری و کاهش کل کالری دریافتی می‌شود .

مطالعه دیگری روی 30 نفر نشان داد که خوردن یک وعده غذایی حاوی کپسایسین باعث کاهش سطح گرلین، هورمون مسئول تحریک گرسنگی می‌شود.

فلفل سیاه

فلفل سیاه یک ادویه خانگی است که از میوه خشک تاک گلدار بومی هند به دست می‌آید. فلفل سیاه حاوی ترکیب قدرتمندی به نام پیپرین است که هم طعم تند و هم اثرات بالقوه برای لاغری دارد.

جینسینگ

جینسینگ گیاهی با خواص مفید سلامتی است که اغلب در طب سنتی چینی به عنوان یک ماده اصلی در نظر گرفته می‌شود. جین سینگ در چندین نوع مختلف از جمله کره‌ای، چینی و آمریکایی طبقه‌بندی می‌شود که همه آنها متعلق به یک جنس از گیاهان جینسینگ هستند.

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که این گیاه قدرتمند می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. یک مطالعه کوچک نشان داد که مصرف جینسینگ کره‌ای دو بار در روز به مدت هشت هفته منجر به کاهش وزن بدن و همچنین تغییر در ترکیب میکروبیوتای روده می شود. به طور مشابه، یک مطالعه حیوانی نشان داد که جینسینگ با تغییر در تشکیل چربی و تاخیر در جذب چربی روده با چاقی مبارزه می کند.

جوز هندی

جوز هندی همچنین می‌تواند به لاغری کمک کند. این ادویه حاوی ترکیباتی است که به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند و سوزاندن کالری موثر است. علاوه بر این، جوز هندی می‌تواند به سرکوب اشتها کمک کند و پیروی از یک رژیم غذایی سالم را آسان‌تر کند.

برگ بو

برگ بو منبع عالی فیبر است که به شما کمک می کند احساس سیری کنید و حرکات روده شما را بهبود می‌بخشد و در مدیریت وزن ضروری است.

برگ بو همچنین می‌تواند از پرخوری یا خوردن غذاهای ناسالم جلوگیری کند زیرا باعث می‌شود معده در طول وعده‌های غذایی احساس سیری کند. هنگامی که سیستم گوارش شما در بهترین حالت کار می‌کند، آنچه می‌خورید بهتر جذب بدن می‌شود. برگ بو می‌تواند به این امر کمک کند و همچنین با متعادل نگه داشتن سطح قند خون از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. این برای افرادی که با دیابت یا مقاومت به انسولین دست و پنجه نرم می‌کنند ضروری است.

گلپر

گلپر یک چربی سوز قوی برای شکم و پهلو است. گلپر به هضم بهتر غذا کمک می‌کند، با ایجاد احساس سیری ممکن است جلوی پرخوری را بگیرید و در نتیجه برای لاغری مفید باشد.

گلپر

آنغوزه

آنغوزه یکی از قویترین گیاهان دارویی برای لاغری است که در افزایش سوخت و ساز بدن و بهبود هضم غذا موثر است. افزایش چربی سوزی، کاهش گردن کلسترول بد در خون و پیشگیری از بیماری قلبی از جمله خواص مهم آنغوزه است.

عصاره دانه قهوه سبز

قهوه سبز می‌تواند به کاهش وزن بدن و چربی شکم کمک کند. عصاره دانه قهوه سبز در بسیاری از مکمل‌های کاهش وزن یافت می‌شود. این عصاره از دانه‌های قهوه که بو داده نشده‌اند تولید می‌شود و حاوی اسید کلروژنیک بالایی است که تصور می‌شود اثرات بالقوه کاهش وزن آن را به همراه دارد.

یک مطالعه نشان داد که مصرف قهوه سبز باعث کاهش شاخص توده بدن (BMI) و چربی شکم در 20 شرکت کننده شد، حتی بدون تغییر در کالری رژیم غذایی. عصاره دانه قهوه سبز ممکن است وزن بدن را به طور متوسط 2.5 کیلوگرم کاهش دهد.

کارالوما فیمبریاتا

کارالوما فیمبریاتا (Caralluma Fimbriata) گیاهی است که اغلب در بسیاری از قرص‌های رژیم غذایی گنجانده می‌شود.

تصور می‌شود که با افزایش سطح سروتونین، یک انتقال‌دهنده عصبی که مستقیم بر اشتها تاثیر می‌گذارد، برای لاغری موثر است. یک مطالعه 12 هفته‌ای بر روی 33 نفر نشان داد که شرکت کنندگانی که کارالوما فیمبریاتا مصرف کردند در مقایسه با افرادی که دارو مصرف می کردند، کاهش قابل توجهی در چربی شکم و وزن بدن داشتند.

مطالعه کوچک دیگری نشان داد که مصرف روزانه 1 گرم کارالوما فیمبریاتا به مدت دو ماه منجر به کاهش وزن شد.

گیمنما

گیمنما (Gymnema sylvestre) گیاه بومی مناطق مرکزی و غرب هند، نواحی استوایی آفریقا و همچنین استرالیا است. گیاهی است که اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای کمک به کاهش سطح قند خون استفاده می‌شود.

این گیاه حاوی ترکیبی به نام اسید ژیمنمیک است که می تواند به کاهش قند جذب شده غذاها برای جلوگیری از چاقی کمک کند. خوردن گیمنما برای کنترل اشتها موثر است.

آیا برگ سنا برای لاغری مفید است؟

برگ سنا در بسیاری از دمنوش‌های گیاهی و مکمل‌ها استفاده شده است که ادعا می‌کنند متابولیسم را افزایش می‌دهند و شاید برای لاغری پیشنهاد شوند. با این حال، هیچ مدرک علمی استفاده از دمنوش برگ سنا را برای سم زدایی، پاکسازی یا لاغری تایید نمی‌کند. در واقع، استفاده از برگ سنا به این روش ممکن است بسیار خطرناک باشد. هیچ شواهدی برای تاثیر برگ سنا در لاغری وجود ندارد. با توجه به خطرات طولانی مدت استفاده از برگ سنا برای سلامتی، نباید از برگ سنا برای لاغری استفاده کنید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با تناسب اندام
رژیم لاغری سریع در 3 روز
رژیم لاغری خیلی سریع 3 روزه با 4.5 تا 5 کیلوگرم کاهش وزن شامل تخم مرغ، سیب، کره بادام زمینی، خرما و خیار همراه با تمرینات ورزش قدرتی