خواص گلاب برای لاغری

بروز شده در درباره مراقبت و سلامتی (فقط 5 دقیقه مطالعه)
خواص گلاب برای لاغری

از زمان‌های دور، خواص گلاب برای لاغری شناخته شده است. امروز هم بسیاری از افراد در رژیم‌های زیبایی و تناسب اندام خود از فواید گلاب بهره می‌گیرند. مزایای گلاب برای سلامتی بسیار زیاد و قابل توجه است. از این جمله می‌توان به خواص دمنوش گل سرخ اشاره کرد که موجب از بین رفتن استرس و بهبود خلق و خو می‌شود.

گلاب و گل سرخ، در آشپزی هم کاربرد فراوانی دارند و برای ایجاد طعم و عطری خوش یا در تزئین انواع شیرینی جات و خوراکی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، با استفاده از گلبرگ‌های گل سرخ، نوعی مربا به نام گل قند تهیه می‌شود که علاوه بر خواص دارویی بسیار زیاد از طعم دلپذیری هم برخوردار است. گلاب در تهیه انواع شربت‌ها، نوشیدنی‌ها و غذاها کاربرد دارد. در هندوستان، مصرف خوراکی این گیاه و عصاره حاصل از آن پیشینه ای تاریخی دارد.

خواص گلاب و گل سرخ و تأثیر آن بر بهبود سلامت عمومی بدن باعث می‌شود که این مواد در ساخت انواع لوازم آرایشی، کرم‌ها، لوسیون‌ها و روغن‌های ارگانیک هم به شدت کاربرد داشته باشند. مصرف این ماده زیبایی و طراوت چهره را دو چندان می‌کند. امروزه، خواص گلاب برای لاغری در جهان شناخته شده است. از این رو، مصرف این ماده و عصاره روغنی گل سرخ مورد استقبال جهانیان قرار گرفته است.

واقعیت این است که با استفاده از خواص گلاب برای لاغری ، می‌توان به وزن و شرایط فیزیکی دلخواه رسید. اگر شما هم تمایل دارید اندکی وزن خود را کاهش داده یا آن را کنترل کنید، می توانید دمنوش گل سرخ را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. نوشیدن این چای، علاوه بر اثر گذاری سریع بر شرایط روحی و بهبود آن در کاهش وزن هم موثر خواهد بود.

گلاب و لاغری

گلاب حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که در بهبود سلامت سلامت پوست نقش عمده ای را ایفا می‌کنند. نوشیدن این ماده برای سلامت دستگاه گوارش هم مفید است. مطالعات نشان داده اند، رایحه گل سرخ هم می‌تواند به همان اندازه گلاب و دمنوش این گیاه در بهبود خلق و خو و برطرف کردن اضطراب موثر باشد. به همین دلیل است که بسیاری از برترین تولید کنندگان عطریات جهان، سال‌ها است از این ماده در تهیه عطر و ادوکلن و سایر خوشبو کننده‌های بدن بهره می‌جویند.

حتما بخوانید خواص گلاب برای پوست

 

آشنایی با کلیه مزایا و خواص گلاب برای لاغری

گلاب و لاغری

از جمله خواص گلاب برای لاغری و کمک به کنترل وزن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مقابله با التهابات:

 

وجود آنتی اکسیدان‌های متنوع در گلاب باعث می‌شود که این ماده از خواص ضد التهابی برخوردار باشد. مطالعات نشان داده اند، وجود التهاب در بدن با افزایش وزن رابطه ای مستقیم دارد. به این ترتیب، مصرف گلاب با از بین بردن التهابات دستگاه گوارش و سایر اندام‌های بدن می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

 

کنترل اشتها:

 

مصرف مداوم گلاب به عنوان نوعی نوشیدنی بدون کافئین و جایگزین کردن آن با قهوه یا چای در کنترل اشتها و کاهش وزن تأثیر گذار است.

کنترل اشتها با گلاب

بهبود عملکرد دستگاه گوارش:

 

مطالعات نشان داده اند، مصرف گلاب و گل سرخ به تقویت عملکرد دستگاه گوارش و بهبود روند هضم غذا کمک می‌کند. کنترل وزن با سلامت عمومی بدن رابطه مستقیمی دارد. بنابراین، شاید به جرأت بتوان گفت که کاهش وزن مستلزم برخورداری از سلامت بدنی است. مصرف گلاب به رشد باکتری‌های مفید موجود در سیستم گوارش کمک کرده و به عنوان یک درمان گیاهی اثر گذار برای برطرف کردن یبوست یا بهبود اسهال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کمک به سم زدایی اندام‌های داخلی بدن:

 

خواص سم زدایی و ادرار آوری گلاب باعث جلوگیری از عفونت مجاری ادرار می‌شود.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن:

 

اطمینان از سلامت کامل بدن، نخستین گام به سمت کاهش وزن به روش درست است. گلاب حاوی مقادیر بسیار قابل توجهی ویتامین C است. مصرف این ماده در مقابله با انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها به شدت موثر است.

 

روش تهیه گلاب ارگانیک و خانگی

 

تهیه دمنوش گل سرخ و گلاب ارگانیک خانگی کار آسانی است. برای برخورداری از فواید گل سرخ، می‌توانید تعدادی از گلبرگ‌های خشک گل سرخ را به چای محبوب خود افزوده و نوش جان کنید. گلبرگ‌های خشک شده گل سرخ در همه عطاری‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی در دسترس همگان قرار دارند. به علاوه، خود شما هم می‌توانید گلبرگ گل محمدی را در منزل خشک کرده و مورد استفاده قرار دهید.

برای درست کردن دمنوش، حتی می‌توانید از غنچه‌ها و گل‌های تازه و شاداب گل سرخ هم استفاده کنید. برای انجام این کار، کافی است آن ها را به چای یا آب جوشیده شده و داغ بیافزائید و مدتی منتظر بمانید. دمنوش و چای حاوی گل سرخ علاوه بر خواص شگفت انگیز از عطر و بویی باور نکردنی برخوردار است.

برای درست کردن گلاب ارگانیک خانگی، کافی است گلبرگ‌های تازه گل محمدی را تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که باید از گلبرگ‌های عاری از هر گونه مواد سمی و آفت کش استفاده کنید. ابتدا گل‌ها را به خوبی شستشو دهید. حالا، حداقل یک فنجان گل را با سه فنجان آب ترکیب کرده و روی شعله قرار دهید تا به مدت 5 دقیقه بجوشد. سپس، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مایع شما خنک شود. اکنون، وقت آن است که مایع به دست آمده را از صافی عبور دهید. گلاب به دست آمده را در لیوانی بریزید و پس از اضافه کردن اندکی آب، آن را با شیرین کننده دلخواه خود نوش جان کنید.

در حین جوشیدن گلبرگ‌ها می توانید ادویه‌ها و طعم دهنده‌های دیگری را نیز به این ترکیب بیافزائید. به عنوان مثال، اضافه کردن یک تکه چوب دارچین یا یک برش زنجبیل تازه می‌تواند طعمی متفاوت به جوشانده شما ببخشد.

بهره مندی از خواص گلاب برای لاغری، مستلزم این است که حداقل دو بار در روز، این نوشیدنی گوارا یا انواع دمنوش‌های حاوی گل سرخ و گلاب را مصرف کنید. اگر سابقه حساسیت و آلرژی دارید، بهتر است قبل از مصرف مداوم این نوشیدنی یا هر ماده دیگری، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با مراقبت و سلامتی
دلایل کاهش رشد جنین در رحم چیست؟
دنیای مادری سرشار از رمز و رازهاست و دوران بارداری می‌تواند مقدمه‌ای شیرین برای ورود به این دنیا باشد. با آرزوی سلامتی برای همه مادران و جنین‌هایشان...
بادکش رحم در بیماری‌های زنان
بادکش رحم و تخمدان چیست؟ آیا می‌توان برای بیماری‌های مربوط به دستگاه تولیدمثلی زنان از بادکش رحم و تخمدان استفاده کرد؟
درمان خانگی خار پاشنه با سرکه سیب
خار پاشنه، یک بیماری شایع است که زنان باردار، افراد چاق و ورزشکاران را درگیر می‌کند.درد پاشنه تیز، التهاب پاشنه پا، درد و بی حرکتی از علائم این بیماری است