خواص سرکه سیب برای پوست و جوش صورت

بروز شده در درباره زیبایی (فقط 7 دقیقه مطالعه)
خواص سرکه سیب برای پوست و جوش صورت

بسیاری افراد در روتین مراقبتی خانگی خود، از سرکه سیب برای مو استفاده می کنند. سرکه سیب علاوه بر مراقبت از مو برای سلامت پوست نیز مفید است. سرکه سیب نه تنها به عنوان سس سالاد کاربرد دارد و برای کاهش اشتها موثر است، بلکه فواید زیادی برای مراقبت از پوست دارد. سرکه سیب یک لایه بردار طبیعی است و PH پوست را متعادل می کند. اگر پوستی چرب و مستعد جوش دارید، دو تا سه بار در هفته از محلول رقیق شده سرکه سیب با آب برای پوست صورت استفاده کنید.

سرکه سیب برای پوست

سرکه سیب به طور طبیعی دارای pH اسیدی است و می تواند به تعادل pH لایه بیرونی پوست کمک کند. سرکه، حاوی اسید استیک است که دارای خواص ضد باکتریایی و کراتولیتیک است و همچنین حاوی اسید مالیک، یک لایه بردار ملایم، است.

از آنجایی که سرکه سیب می تواند به تعادل PH لایه بیرونی پوست کمک کند، برای پوست چرب و مقابله با جوش مناسب است. یکی از موارد مهم تاثیر سرکه سیب بر پوست، لایه برداری پوست است. سرکه سیب حاوی اسید مالیک است که روی پوست های مستعد جوش به خوبی عمل می کند، زیرا به آرامی لایه برداری می کند تا منافذ را باز کند و باکتری ها را از بین ببرد.

پیشگیری از بیماری های پوستی ممکن است از فواید سرکه سیب باشد، به لطف خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی سرکه سیب، ممکن است به جلوگیری از برخی عفونت‌های پوستی، از جمله عفونت‌های ناشی از آفتاب سوختگی کمک کند.

همچنین برای درمان پوست مرغی می توانید مقداری آب، روغن نارگیل و سرکه سیب را ترکیب کرده و روی پوست خود بمالید. برجستگی های پوست، پس از چند روز استفاده ناپدید می شوند. این درمان های فوق العاده را امتحان کنید و پوست خود را از آلرژی دور نگه دارید.

مطلب پیشنهادی: گلیسیرین برای سفیدی صورت

سرکه سیب برای پوست خشک

سرکه سیب ممکن است با بازگرداندن سطح اسیدیته پوست، علائم اگزما را کاهش دهد. استفاده از سرکه سیب هنگام حمام به کاهش خشکی پوست کمک می کند. همچنین می توانید از چند قطره روغن زیتون در ترکیب با سرکه سیب استفاده کنید.

سرکه سیب برای پوست در حمام

خواص سرکه برای پوست صورت

سرکه سیب برای صورت خوبه. به طور کلی، سرکه سیب برای کسانی که پوست چرب و مستعد جوش دارند توصیه می شود. می توان آن را به عنوان یک تونر برای از بین بردن لک صورت یا پاکسازی پوست استفاده کرد. متعادل کردن pH پوست از فواید سرکه سیب برای پوست صورت است.

شستن روزانه پوست صورت می تواند به از بین بردن چربی، آلودگی و سایر مواد زائد کمک کند. بهترین راه برای پاکسازی پوست صورت استفاده از یک پاک کننده طبیعی است. استفاده از سرکه سیب به عنوان پاک کننده صورت، راهی موثر برای پاکسازی پوست از باکتری ها و مواد زائد است. از سوی دیگر، استفاده مداوم از گلاب برای صورت نیز برای پاکسازی موثر است.

برای تهیه یک شوینده طبیعی صورت با سرکه سیب، ابتدا، نصف لیوان آب گرم را با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید، حالا می توانید به جای استفاده از صابون تند یا مواد شیمیایی، از سرکه سیب برای پاکسازی ملایم استفاده کنید.

مخلوط سرکه سیب با آب برای پوست صورت

خواص سرکه سیب برای جوش صورت

آیا سرکه سیب برای جوش خوبه؟ سرکه سیب با جوش های سر سیاه و آکنه مبارزه می کند. سرکه سیب دارای خاصیت ضد باکتریایی است و می توان آن را با جوش شیرین و آب مخلوط کرد تا به عنوان لایه بردار پوست صورت استفاده شود و به کاهش جوش های سر سیاه کمک کند.

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با سه قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. در صورت نیاز این ترکیب را با یک لیوان آب رقیق کنید، ترکیب حاصل را روی ناحیه آسیب دیده جوش بمالید. بعد از 20 دقیقه صورت خود را بشویید. سپس به پوست خود مرطوب کننده بزنید. جوش شیرین به خشک کردن آکنه و کاهش التهاب کمک می کند.

احتیاط: جوش شیرین برای انواع پوست مناسب نیست. روی پوست های حساس نباید استفاده شود. و اگر بعد از استفاده پوست دچار خارش و سوزش شد بهتر است از آن استفاده نکنید.

مالیدن سرکه سیب با پنبه روی جوش صورت

یکی از عوامل اصلی در ایجاد جوش صورت، نوعی باکتری است که به نام پروپیونی باکتریوم آکنه شناخته می شود. این باکتری می تواند باعث التهاب و اسکار سلول های پوست شود. سرکه سیب حاوی اسید استیک، اسید سوکسینیک و اسید سیتریک است که می تواند این باکتری را از بین ببرد. مطالعات بالینی نشان داده است که اسید لاکتیک باعث کاهش قابل توجه جوش در صورت می شود. سرکه سیب همچنین می تواند سلول های مرده پوست را حذف کند.

تمیز کردن و تنگ کردن منافذ پوست، کنترل تولید چربی و درمان جوش صورت از جمله خواص قابل توجه گلاب نیز به شمار می رود. بنابراین علاوه بر سرکه سیب، می توانید درمان جوش صورت با گلاب را نیز امتحان کنید.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست

سرکه سیب بسیار قوی است و همیشه باید قبل از استفاده روی پوست، آن را با آب رقیق کنید. به طور کلی، نسبت یک قسمت سرکه سیب به چهار قسمت آب توصیه می شود.

استفاده از سرکه سیب به عنوان یک تونر سریع راهی عالی برای محافظت طبیعی از پوست، حذف آلودگی های اضافی و مقابله با جوش صورت است. به دلیل خاصیت اسیدی بودن بهتر است سرکه سیب را به عنوان تونر استفاده کنید. رقیق کردن آن به ویژه برای پوست های حساس توصیه می شود.

مطلب برگزیده: ماسک نشاسته برای سفید شدن پوست

نحوه استفاده از سرکه سیب برای جوش صورت

خواص سرکه سیب در مبارزه با باکتری های مولد جوش و آکنه بسیار قابل توجه است. سرکه سیب به درمان جوش صورت و بهبود جای زخم ها کمک می کند.

ابتدا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 2 لیوان آب و 1 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را در یک بطری اسپری پر کنید و روی صورت و گردن اسپری کنید. هنگام اسپری کردن تونر حتما چشمان خود را ببندید. از این تونر برای پوست های خشک استفاده نکنید. آلوئه ورا به جلوگیری از جوش صورت کمک می کند. این تونر تولید کلاژن را افزایش می دهد و پوست را سالم نگه می دارد.

ماسک سرکه سیب و عسل برای پوست صورت

ابتدا چای سبز درست کنید و آن را صاف کنید. بگذارید کمی خنک شود. سپس 1 قاشق چایخوری سرکه سیب، 1 قاشق چایخوری عسل، 5 قاشق چایخوری شکر و نصف لیوان آب را خوب مخلوط کنید. این ماسک را روی تمام صورت خود بمالید و مدتی ماساژ دهید. سپس هنگامی که ماسک سرکه سیب خشک شد صورت خود را بشویید. این ماسک صورت خانگی، پوست را سالم نگه می دارد و به درمان جوش صورت کمک می کند.

ماسک سرکه سیب و عسل برای پوست صورت

بخور سرکه سیب

دو لیوان آب را با چهار قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کرده و مدتی بجوشانید. سپس 2 تا 3 قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید و اجازه دهید بخار کند. حالا برای گرفتن بخور سرکه سیب، سر خود را با حوله بپوشانید. بخور سرکه منافذ پوست را باز می کند و چربی و آلودگی اضافی پوست را از بین می برد. هنگام گرفتن بخور، چشمان خود را بسته نگه دارید.

عوارض جانبی سرکه سیب

به طور کلی، سرکه سیب برای همه انواع پوست مناسب است. فقط قبل از استفاده، مطمئن شوید که پوست شما نسبت به سرکه سیب حساس نباشد و آن را روی پوست خود تست کنید. در برخی افراد، سرکه سیب ممکن است پوست را تحریک و خشک کند. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند باعث سوختگی شیمیایی شود. یک راه آسان برای جلوگیری از این عوارض جانبی رقیق کردن سرکه سیب با آب است.

برای از بین بردن جوش های سر سیاه، می توانید از بخور صورت با گلاب نیز استفاده کنید.

آیا سرکه سیب برای پوست خوب است؟

بله، از ورزش گرفته تا زیبایی، سرکه سیب در همه چیز موثر است. اگر آن را به طور منظم استفاده کنید، پوست سالم تری خواهید داشت. سرکه به حفظ سطح pH پوست کمک می کند و استفاده از آن باعث کاهش جوش صورت می شود.

آیا سرکه سیب پوست را تیره میکند؟

استفاده از سرکه سیب خالص بدون آب ممکن است پوست را تیره کند، به این دلیل است که سرکه سیب اسیدی است و استفاده از آن به صورت رقیق نشده باعث تحریک و آسیب به پوست می شود. در اثر استفاده از سرکه سیب بدون رقیق کردن با آب، پوست ملانین بیشتری تولید می کند و در نتیجه لکه های تیره روی پوست ایجاد می شود.

آیا سرکه سیب برای پوست صورت مفید است؟

بله، سرکه سیب می تواند سلول های آسیب دیده لایه های بیرونی پوست صورت را از بین ببرد، التهاب را کاهش دهد و رشد سلول های طبیعی را تقویت کند.

آیا سرکه سیب برای جوش صورت خوب است؟

بله، 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب تصفیه شده مخلوط کنید و آن را در یک بطری اسپری پر کنید. شب ها قبل از خواب، پنبه را با آن خیس کنید و مستقیماً روی جوش ها بمالید. دقت کنید فقط به ناحیه جوش صورت بزنید و به کل صورت مالیده نشود. صبح روز بعد صورت خود را بشویید.

آیا سرکه سیب برای لک صورت خوبه؟

بله، اسید مالیک موجود در سرکه سیب ممکن است به رفع لکه‌های تیره کمک کند. اسید مالیک به دلیل توانایی آن در کاهش تولید ملانین شناخته شده است. ملانین چیزی است که به پوست رنگدانه می دهد؛ بنابراین، استفاده از سرکه سیب برای لک صورت عالی است.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟