بهترین روش پاکسازی پوست صورت در خانه

بروز شده در درباره زیبایی (8 دقیقه مطالعه)
بهترین روش پاکسازی پوست صورت در خانه

پاکسازی صورت آنقدر کار اساسی است که در بیشتر مواقع آن را بدیهی می‌دانیم. ما از کرم‌ها و آرایش برای درخشندگی و زیبایی صورت استفاده می‌کنیم، اما وقتی نوبت به پاکسازی صورت خانم ها یا آقایان می‌رسد، تمایل داریم از میانبرها استفاده کنیم.

آب و صابون بهترین راه حل برای بسیاری از زنان و آقایان در مورد پاکسازی صورت است. وقتی صورت را تمیز می‌کنیم، سعی می‌کنیم کثیفی جمع شده در طول روز را از پوست و منافذ آن خارج کنیم.

پاکسازی پوست صورت چیست؟

پاکسازی پوست صورت یکی از اقدامات مراقبت پوست است که برای داشتن صورتی زیبا کاربرد دارد. باکتری‌ها و تجمع کثیفی روی پوست صورت می‌تواند منجر به بسیاری از مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش، جوش‌های سرسیاه و لک شود. پاکسازی صورت در خانه با تمیز نگه داشتن پوست صورت از این گونه مشکلات جلوگیری می‌کند.

وقتی صحبت از مراقبت از صورت می‌شود، باید بدانید که پوست صورت ظریف است و برای حفظ سلامت آن نباید در معرض عوامل خشن قرار گیرد. بهترین راه برای پاکسازی پوست صورت در منزل داشتن یک برنامه روتین است. قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که از محصولاتی استفاده نکنید که پوست را خیلی سخت خراش یا مالش می‌دهند. هنگام استفاده از پاک کننده صورت و لایه بردار پوست، فقط انگشتان خود را روی صورت بکشید تا پخش شود و به آرامی مالش دهید. پس از شستشو، فقط صورت را با یک حوله نرم خشک کنید، از مالش حوله خودداری کنید.

علاوه بر انواع پاکسازی پوست، بخور صورت با گلاب ، استفاده از انواع ماسک صورت با گلاب، لایه برداری صورت و اسپری گلاب از دیگر روش‌های با اهمیت مراقبت پوست هستند که در بازسازی و پاکسازی صورت کاربرد دارند. اهمیت بخور صورت با گلاب در این است که نقش مهمی در پاک و سالم نگه داشتن پوست ایفا می‌کند. همچنین در از بین بردن جوش‌های سرسیاه و باز کردن منافذ پوست موثر است. سعی کنید برای پاکسازی صورت بهترین ماسک صورت را انتخاب کنید.

فواید پاکسازی پوست صورت

پاک کردن آرایش کافی نیست. برای پاکسازی صورت در خانه باید از محصولی استفاده کنید که برای پاکسازی و تمیز کردن کثیفی‌های صورت، حتی آن چیزی که نمی‌توانید ببینید، فرموله شده است. برای شما مهم است که بدانید چگونه صورت خود را به درستی تمیز کنید تا از رشد باکتری‌ها و عفونت‌ها روی پوست صورت جلوگیری کنید.

اهمیت پاکسازی صورت در زیباتر دیده شدن صورت است. انواع روش‌های بازسازی و جوانسازی پوست صورت برای پیشگیری از جوش، لک و چین و چروک کاربرد دارند.

گلاب یک عصاره معطر است که از تقطیر گلبرگ‌های گل سرخ به دست می آید. فواید گلاب برای پوست مدت‌ها است که مورد توجه انسان ها قرار گرفته است.

در ادامه با نحوه پاکسازی صورت، مراحل پاکسازی پوست و روش‌های لایه برداری پوست آشنا می‌شوید.

مراحل پاکسازی پوست صورت

برای پاکسازی صورت در آرایشگاه یا خانه باید مراحلی مانند تمیز کردن آرایش صورت، تمیز کردن مرتب صورت، لایه برداری عمیق پوست در منزل، شستشوی صورت با آب ولرم، استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب، استفاده از پاک کننده پوست متناسب با انواع پوست خشک، چرب و معمولی و به کار بردن تونر گلاب و گلیسیرین و انواع ماسک صورت انجام شود.

1. آرایش صورت را پاک کنید

اولین کاری که برای پاکسازی صورت باید انجام دهید پاک کردن آرایش است. می‌توانید از پاک‌کننده‌های آرایشی روی پدهای پنبه‌ای نرم استفاده کنید و به آرامی، اما عمیق پاک کنید تا مطمئن شوید که تمام آرایش پاک شده است. می‌توانید در ادامه از دستمال مرطوب‌های صورت استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام کثیفی‌ها از روی پوست صورت شما پاک شده است.

2. پوست خود را مرتب تمیز کنید

انتخاب روش شستشوی مناسب صورت برای پاکسازی صورت در خانه بسیار مهم است. شما از شستشوی صورت هر روز، شاید دو بار در روز استفاده خواهید کرد، بنابراین مطمئن شوید که مواد ملایم و فرموله شده برای نوع پوست شما (خشک، چرب یا معمولی) هستند. شست‌وشوهای شدید صورت، روغن‌های پوست را از بین می‌برند و آن را خشک و سفت می‌کنند. انجام شستشوی خوب صورت باعث می‌شود پوست صورت شما تمیز و شاداب شود و در عین حال در هنگام لمس کردن نرم باشد.

تونر گلاب گزینه مناسبی است برای پاکسازی آلودگی‌های سطحی را از روی پوست. پس از استفاده از تونر گلاب اجازه بدهید، این محلول برای چند دقیقه بر روی صورت باقی مانده و به خوبی خشک شود؛ سپس، می‌توانید با استفاده از مواد شوینده مخصوص صورت، پوست خود را شستشو دهید.

3. لایه برداری عمیق پوست در منزل

پوست خود را عمیق پاکسازی کنید. یکی از بهترین نکات پاکسازی صورت، استفاده از ماسک صورت یا اسکراب در برنامه هفتگی خود برای لایه برداری عمیق صورت است. حتی اگر هر روز صورت خود را تمیز کنید، یک ماسک صورت یا اسکراب به باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند و هرگونه آلودگی و باکتری‌های باقی‌مانده را که ممکن است از دست رفته‌اند پاک کند.

ماسک زعفران، گلاب و عسل ، بهترین ماسک اسکراب صورت برای لایه برداری پوست، رفع لک صورت و افزایش لطافت و شادابی پوست است. برای انجام این روش پاکسازی پوست در خانه، ابتدا 10 رشته زعفران را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید، سپس 2 قاشق غذاخوری شکر دانه درشت و یک قاشق غذاخوری گلاب را به آن افزوده و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. حالا این ماسک اسکراب را روی پوست صورت بمالید.

برای شستن صورت از آب ولرم استفاده کنید

برای پاکسازی صورت در خانه، نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که هرگز نباید از آب داغ روی صورت استفاده کنید. آب داغ روغن‌های ضروری پوست را از بین می‌برد و آن را خشک و سفت می‌کند. آب باید ولرم باشد تا همچنان احساس خوبی داشته باشید و پوست صورت را سالم نگه دارید.

شستشوی صورت

آیا فواید شگفت انگیز استفاده از یخ گلاب برای پوست را می دانید؟

4. کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده

یکی از مراحل مهم پاکسازی پوست، سالم نگه داشتن آن و توانایی مقابله با انواع آلودگی است. کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده مناسب پوست صورت را استفاده کنید تا در برابر اثرات شدید آفتاب و آلودگی از پوست خود محافظت کنید.

از جمله ترکیبات مفید گلاب برای پوست می‌توان به مخلوط آن با روغن نارگیل اشاره کرد. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص و جامد را با سه قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید. مقدار اندکی از این مخلوط را بر روی پوست خود بمالید و ماساژ بدهید. ترکیب روغن نارگیل و گلاب برای پوست بسیار مفید است و آن را به طور طبیعی مرطوب می‌کند.

پاک کننده‌های پوست صورت

محصولاتی که برای پاکسازی صورت خود استفاده می‌کنید سلامت پوست را تامین می‌کنند. در انتخاب صابون برای شستشوی صورت دقت کنید. پوست صورت نازک تر و حساس‌تر است، بنابراین صابون‌ها می‌توانند خشن باشند. صابون‌ها و پاک‌کننده‌های خشن، چربی طبیعی پوست صورت را از بین می‌برند و در درازمدت آسیب بیشتری به پوست وارد می‌کنند.

یک پاک کننده ملایم صورت در از بین بردن آرایش، سلول‌های مرده پوست، چربی صورت، کثیفی و سایر آلاینده‌ها از روی پوست، بازکردن منافذ پوست و جلوگیری از عارضه‌های پوستی موثر است. یک پاک کننده خوب پوست صورت این کار را بدون ایجاد اختلال در سد رطوبتی طبیعی پوست انجام می‌دهد.

پس چگونه بهترین پاک کننده را برای بازسازی پوست صورت را انتخاب می‌کنید؟ شما باید نوع پوست خود را مشخص کنید و سپس پوستی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده می‌کند.

پاکسازی پوست معمولی

یک پاک کننده ملایم صورت انتخاب کنید که تعادل چربی را در پوست شما حفظ می‌کند و به راحتی با آب شسته می‌شود و پوست شما را نرم و مرطوب می‌کند.

پاکسازی پوست خشک

یک پاک کننده صورت انتخاب کنید که دارای اسید هیالورونیک به عنوان یک ماده است موثر است زیرا در حین پاکسازی پوست را آبرسانی و حجیم می‌کند. از صابون به طور کامل اجتناب کنید زیرا می‌تواند پوست صورت را حتی بیشتر خشک کند.

ماسک گلاب و آلوورا، بهترین ماسک آبرسان برای پوست خشک است. برای تهیه این ماسک پاکسازی صورت در خانه، یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا مواد ماسک آبرسان یکدست شوند. این ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید، 15 دقیقه صبر کنید و سپس صورت و گردن خود را به خوبی شستشو دهید.

مطلب پیشنهادی: قویترین ماسک روشن کننده پوست صورت

پاکسازی پوست چرب

یک پاک کننده مبتنی بر آب یا یک پاک کننده با منافذ عمیق صورت به از بین بردن چربی اضافی کمک می‌کند، اما همچنان پوست را مرطوب نگه می‌دارد. اگر از بیماری‌های پوستی مانند آکنه رنج می‌برید، یک پاک کننده صورت که برای پوست مستعد آکنه فرموله شده است نیز به مبارزه با باکتری‌های ایجاد کننده آن کمک می‌کند.

محصولات شستشوی صورت برای کسانی که پوست چرب دارند عالی است. هنگامی که یک محصول شستشوی صورت را روی پوست صورت می‌زنید، مانند صابون کف می‌کند و احساس تمیزی و طراوت را به شما می‌دهد.

پاکسازی پوست مختلط

یک شوینده کف یا لوسیون که به حفظ تعادل pH روی پوست صورت کمک می‌کند ایده آل است. شما می توانید از خواص گلاب برای تنظیم PH پوست بهره مند شوید.

پاکسازی پوست حساس

از استفاده از پاک کننده های صورت که دارای عطر یا مواد دیگری هستند که می توانند واکنش پوست را تحریک کنند، خودداری کنید.

محصولات پاک کننده صورت Face Wash

محصولات ویژه شستشوی صورت از بسیاری جهات با پاک کننده صورت متفاوت است. یک محصول شستشوی صورت بیشتر شبیه صابون است تا پاک کننده و برای تمیز کردن و بازسازی پوست صورت موثر است. این محصولات معمولا پوست صورت را مرطوب نمی‌کنند، اما بسیار ملایم‌تر از صابون هستند، بنابراین استفاده روزانه از محصولات شستشوی ویژه پاکسازی صورت آقایان و خانم ها خوب است.

فیس واش

اگر شما هم جزو افرادی هستید که ترجیح می‌دهند پوست صورت خود را با شوینده های طبیعی شستشو دهند، می‌توانید یک پیمانه گلاب را با 2 قاشق غذاخوری صابون غیر عطری رنده شده مخلوط کنید. در صورت تمایل، می‌توانید محتویات روغنی یک کپسول ویتامین E را نیز به این ترکیب اضافه کرده و از ماده به دست آمده به عنوان شوینده صورت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خواص گلاب برای پوست صورت

دستمال مرطوب صورت

دستمال مرطوب‌های صورت سبک، همه کاره و کوچک برای نگهداری در کیف شما، یکی دیگر از مراحل پاکسازی پوست صورت هستند. می‌توانید از دستمال مرطوب صورت برای چندین منظور استفاده کنید: برای پاکسازی آرایش، تمیز کردن کثیفی و آلودگی، مبارزه با آلودگی یا فقط برای آبرسانی سریع. فقط مطمئن شوید که دستمال مرطوب مناسب برای این کار را انتخاب کرده اید، زیرا دستمال مرطوب های صورت مخصوص برای پاکسازی پوست فرموله شده اند.

پدهای پاک کننده صورت

وقتی صحبت از پاک سازی صورت می‌شود، توجه به این نکته ضروری است که باید از پدهای پاک کننده صورت برای استفاده از برخی محصولات روی صورت استفاده کنید. به عنوان مثال، هنگام پاک کردن آرایش، یا برای تمیز کردن عمیق، یا حتی لایه برداری، پدهای پاک کننده صورت می‌توانند به شما در این کار کمک کنند. آنها امکان توزیع یکنواخت محصول را روی صورت و کاهش ضایعات را فراهم می کنند. آنها همچنین روی پوست ملایم هستند و به شما کمک می‌کنند از مالش یا خراشیدن پوست با انگشتان و ناخن‌ها خودداری کنید.

مطلب پیشنهادی: پاکسازی صورت با دستگاه میکرونیدلینگ

ماسک صورت برای پاکسازی پوست

این ماسک رنگ پوست شما را روشن‌تر کرده، جای جوش‌ها را کمرنگ‌تر و از بین می‌برد. آرد ترمس (باقلای مصری)، آرد نخود خام، نشاسته و کتیرا را با هم آسیاب و الک کنید. یک قاشق غذاخوری از آرد الک شده را با سفیده تخم مرغ خمیر کنید و به سمت بالا و خارج روی پوست صورت و گردن بمالید. حدود نیم ساعت صبر کنید تا ماسک خشک شده و سپس به ملایمت و با آب سرد شستشو دهید.

هفته ای دوبار از این ماسک صورت برای پاکسازی پوست استفاده کنید. در فاصله بین دو ماسک یک افشانه آب و گلاب در یخچال قرار دهید و هر یک ساعت یا هر وقت به یاد داشتید به صورت و گردن اسپری کنید.

لینک منبع
گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟