خواص آب برنج برای پوست و لک صورت

بروز شده در درباره زیبایی (فقط 6 دقیقه مطالعه)
خواص آب برنج برای پوست و لک صورت

استفاده از آب برنج برای پوست و صورت برای قرن ها در برخی فرهنگ ها رایج بوده است و شواهدی وجود دارد که فواید آن را تایید می کند. آب برنج مایع نشاسته ای است که پس از خیساندن یا جوشاندن برنج باقی می ماند. سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است و به‌خاطر خاصیت تغذیه‌کنندگی و روشن‌کنندگی پوست استفاده می‌شود. تحقیقات نشان می دهد که آب برنج دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به تسکین و کاهش قرمزی پوست کمک کند و همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند به محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زای محیطی کمک کند. همچنین حاوی اسید فرولیک است که اثرات روشن کنندگی پوست دارد.

خواص آب برنج برای پوست

آب برنج یک ضد لک قوی خانگی است و پوست و جای زخم را روشن می کند. اگر از مشکلاتی مانند تیره شدن پوست، لکه صورت یا رنگ ناهموار پوست رنج می برید، آب برنج تخمیر شده واقعا می تواند به شما کمک کند. تولید کلاژن را در پوست شما افزایش می دهد و به شما پوستی لطیف و روشن می دهد. علاوه بر این، به از بین بردن سریع لکه صورت، روشن شدن پوست صورت و لکه های رنگدانه نیز کمک می کند.

می توانید آب برنج را به تنهایی به عنوان یک پاک کننده پوست صورت استفاده کنید. مقداری آب برنج بردارید و چند دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. آن را با حرکات دایره ای و رو به بالا به مدت 10-15 دقیقه ماساژ دهید و سپس صورت خود را با آب خنک بشویید.

روشن کردن پوست

آب برنج حاوی ترکیبی به نام اینوزیتول است که نشان داده شده است که اثر روشن کنندگی روی پوست دارد و می تواند به کاهش ظاهر اسکار آکنه کمک کند. آب برنج سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند به بهبود بافت پوست و درخشان‌تر کردن چهره کمک کند. می تواند به کاهش ظاهر لکه های تیره، هیپرپیگمانتاسیون و لکه های پیری کمک کند.

مطلب پیشنهادی: گلیسیرین برای سفیدی صورت

ضد پیری پوست

آب برنج حاوی اسید فرولیک است که یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد و کاهش علائم پیری کمک کند. این می تواند به کاهش ظاهر خطوط ریز، چین و چروک و سایر نگرانی های پوستی مرتبط با سن کمک کند.

خاصیت ضد پیری آب برنج

استفاده منظم از آب برنج برای پوست ممکن است به جلوگیری از پیری پوست کمک کند. آب نشاسته‌ای سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از فعالیت آنزیم الاستاز (آنزیمی که به الاستین در پوست آسیب می‌زند) جلوگیری می‌کنند. بنابراین، می تواند به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش ظاهر چین و چروک روی صورت شما کمک کند. علاوه بر این، پوست شما را آبرسانی کرده و درخشندگی جوانی را به آن باز می گرداند.

محافظت از پوست

برنج حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند اینوزیتول است. آنتی اکسیدان ها به مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد، که مولکول های فراری هستند که می توانند به سلول های بدن آسیب برسانند، کمک می کنند. شرکت ها اغلب آنتی اکسیدان ها را به محصولات مراقبت از پوست اضافه می کنند.

پروتئین های موجود در آب برنج می تواند به تقویت سد طبیعی پوست کمک کند، که می تواند به محافظت از آن در برابر عوامل استرس زای محیطی و کاهش خطر از دست دادن رطوبت کمک کند. این می تواند به مرور زمان به پوستی سالم تر و انعطاف پذیرتر منجر شود.

آب برنج برای پوست خشک

هنگامی که بخشی سد طبیعی پوست شما از بین می‌رود، پوست شما تحریک می‌شود و بازسازی آن می‌تواند فرآیندی آزاردهنده و دشوار باشد. گزارش شده است که استفاده مداوم از آب برنج به مهار آسیب های محیطی پوست کمک می کند، به ویژه در افرادی که از شرایطی مانند اگزما رنج می برند. مطالعات خواص آب برنج را با بهبود عملکرد پوست آسیب دیده و سد پوستی در افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک (اصطلاح فنی اگزما) تایید کرده اند.

طرز تهیه آب برنج برای پوست

روش های مختلفی برای تهیه آب برنج وجود دارد. همه آنها قبل از کار با برنج نیاز به آبکشی کامل دارند. بهتر است از برنج طبیعی و تازه برای تولید آب برنج استفاده کنید.

طرز تهیه آب برنج برای پوست

آب برنج جوشیده

برنج را کاملا بشویید و آبکش کنید. حدود چهار برابر بیشتر از برنج آب اضافه کنید. برنج و آب را با هم مخلوط کنید و بگذارید بجوشد. آن را از روی حرارت بردارید. یک قاشق بردارید و برنج را فشار دهید تا مواد شیمیایی مفید آزاد شود، برنج را با صافی صاف کنید و آب آن را در ظرف در بسته به مدت یک هفته در یخچال بگذارید. قبل از استفاده با آب معمولی رقیق کنید.

آب برنج جوشانده

آب برنج خیسانده

همچنین می توانید با خیساندن برنج در آب، آب برنج درست کنید. همان مراحل بالا را دنبال کنید، اما به جای جوشاندن برنج و آب، اجازه دهید حداقل 30 دقیقه خیس بخورد و سپس برنج را فشار دهید و از صافی صاف کنید. در آخر آب برنج را در یخچال بگذارید.

روش تهیه آب برنج خیسانده برای لک صورت

آب برنج تخمیر شده

دانه های برنج نپخته را بشویید و صاف کنید تا هرگونه ناخالصی از بین برود. برنج صاف شده را در ظرفی با آب مخلوط کنید و هم بزنید تا آب کدر شود. می توانید برنج را بجوشانید. سپس برنج را صاف کرده و آب آن را در ظرفی که درب پوشانده شده نگه دارید.

سپس، برای تخمیر، اجازه دهید آب به مدت 12 تا 24 ساعت در دمای اتاق بماند تا تمام مواد مغذی در آب استخراج شوند. می توانید آب برنج مصرف نشده را تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

روش تهیه آب برنج تخمیر شده برای پوست

ماسک آرد برنج برای پوست

برای تهیه ماسک آرد برنج خانگی، 3 قاشق غذاخوری (قاشق غذاخوری) پودر شیر را با 5 قاشق غذاخوری آرد برنج قهوه ای مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آن مخلوط کنید (اگر پوستتان خیلی چرب است، از روغن زیتون استفاده نکنید). گلاب را به تدریج اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.

حالا ماسک آرد برنج را روی صورت بمالید، سپس اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه در هوا خشک شود. کمی آب بمالید تا ماسک شل شود، سپس به آرامی مالش دهید تا پوست لایه برداری شود و آبکشی کنید.

آب برنج برای لک صورت

برای استفاده از آب برنج به عنوان تونر صورت، به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک فنجان برنج ارگانیک
  • یک کاسه ژل آلوئه ورا تازه فشرده
  • گلاب
  • کاسه و آب

ژل آلوئه ورا را با آب برنج مخلوط کنید تا قوام دلخواه به دست آید.سپس، 1 قاشق غذاخوری گلاب را به مخلوط اضافه کنید و آن را به صورت خود بمالید تا منافذ کاهش یابد.

مطلب برگزیده: ماسک نشاسته برای لک صورت

ماسک آب برنج

برای استفاده از آب برنج به عنوان یک ماسک صورت خانگی، به مواد زیر نیاز دارید:

  • ژل آلوئه ورا تازه فشرده
  • آب برنج
  • قرص روغن ویتامین E
  • بطری سرم خالی

ابتدا، در یک بطری خالی سرم، 3 قاشق چایخوری آب برنج و 1 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا تازه فشرده شده را اضافه کنید.سپس، 2 کپسول ویتامین E را پاره کرده و مواد را داخل مخلوط بریزید. بطری را تکان دهید تا سه ماده به خوبی با هم ترکیب شوند و سرم شما آماده استفاده باشد.

ماسک آب برنج برای پوست صورت

آب برنج و سیب زمینی برای لک صورت

یک قاشق چایخوری آب سیب زمینی، یک قاشق چایخوری آب برنج و یک قاشق چایخوری عصاره لیمو (اختیاری) را با هم ترکیب کنید. سپس ترکیب حاصل را روی صورت و گردن خود بمالید و مدتی منتظر بمانید تا خشک شود. با استفاده از یک حرکت دایره ای، صورت خود را کاملا تمیز کنید.

برای درمان قطعی لک صورت با سیب زمینی این ماسک ضد لک و روشن کننده صورت را دو بار در هفته استفاده کنید.

آیا آب برنج برای لک صورت مفید است؟

بله، آب برنج فواید بی نهایتی برای ارائه دارد و یک ماده طبیعی عالی برای داشتن پوستی درخشان است. از به حداقل رساندن منافذ باز پوست تا مات کردن پوست چرب و دادن درخشش از درون، آب برنج جادویی است که باید در اسرع وقت امتحان کنید.

چقدر آب برنج را روی لک صورت نگه داریم؟

اگر از آب برنج به عنوان تونر صورت استفاده می کنید، می توانید آن را در تمام طول روز نگه دارید. اگر آن را در یک ماسک با مواد دیگر ترکیب می کنید، می توانید آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه قبل از اینکه آن را بشویید، نگه دارید.

آیا آب برنج برای لک صورت هر روز استفاده شود؟

بله، استفاده از آب برنج به عنوان تونر دو بار در روز یا یک بار در روز اگر از آن به عنوان ماسک صورت استفاده می کنید، کاملا بی خطر است. البته قبل از شروع به استفاده از آب برنج حتما سلامت آن را تست کنید و اگر بوی ترشیدگی می داد آن را دور بریزید و آب برنج جدید تهیه کنید.

گلاب اصل قمصر

گلاب صالحیان از مرغوب ترین نوع گل محمدی در جهان تولید می شود و دارای عطر خاص و بی نظیری است.

گلاب اصل قمصر
مطالب مرتبط با زیبایی
سفید کردن پوست صورت با گلاب
علت تیره شدن پوست صورت، آیا گلاب پوست را تیره میکند؟ آیا گلاب پوست را روشن میکند؟ آیا گلاب ابرو را سفید میکند؟